ZICHTBAAR
MAKEN

Vertel je verhaal en bereik een
grotere doelgroep

KEVIN VAN HOUTEN

De druk neemt toe

Er wordt fling gezocht op alle kanalen die je maar kunt bedenken, maar veel reactie krijg je niet. Ondertussen stromen de reacties nou ook niet echt binnen. Sterker nog, wat er reageert is niet wat er gezocht wordt.

Zelfs W&S en detacheringsbureau’s kunnen niet meer leveren. Wat is er toch aan de hand? Waarom kun je geen mensen meer vinden?

Ondertussen beginnen hiring managers te klagen en je collega’s eigenlijk ook. De druk neemt aan alle kanten toe.

Je wilt iets doen, maar weet niet zo goed waar je moet beginnen of wat je moet doen.

De oplossing!

Gelukkig is er een oplossing. Je verhaal vertellen. 

Iedereen weet dat als je meer producten wilt verkopen, je dan marketing inzet. Je vertelt over de voordelen van het product, welk probleem het oplost voor een klant of hoe het een klant zijn leven kan verbeteren. Bijna elk bedrijf doet dit. Het is bijna een nobrainer.

Aan de recruitment kant verkoop je eigenlijk ook iets. Een baan. Het gekke is, is dat we hier verwachten dat we dit zonder marketing kunnen doen. Zonder de voordelen te benoemen, zonder te laten waarom iemand nou bij jou zou moeten werken. Dat is toch raar? De stap om van werkgever te veranderen is er een waarbij heel veel emotie komt kijken. En toch denken heel veel mensen dat je dat met een vacature wel kunt wegnemen. Dat dat voldoende is. 

Slechts 11% van de werkzame mensen is actief op zoek naar een baan. Bijna 50% is latent op zoek naar een baan. Die staan dus open voor een nieuwe werkgever, maar dan moeten ze wel geprikkeld worden. En weet je wat voor die prikkel kan zorgen? Employer branding en arbeidsmarktcommunicatie! Zet dat in voor je vacature en bereik een veel grotere doelgroep.

Ok, klinkt goed! Maar hoe doe ik dat dan? Waar moet ik beginnen? Hoe breng ik dat verhaal dan over? En hoe bereik ik de juiste mensen? Ik heb die kennis helemaal niet in huis!

Allemaal steengoede vragen. En precies daar ga ik je mee helpen als je mij inhuurt. Samen gaan we in drie stappen ervoor zorgen dat jij in een grotere vijver gaat vissen en de druk afneemt. Ik begeleid jou (en je afdeling) in alle stappen en zorg ervoor dat jullie uiteindelijk zelf alles over kunnen nemen.

IN DRIE STAPPEN ZICHTBAAR

DIT GAAN WE DOEN

Verhaal

DOORLICHTEN EN
WERKGEVERSMERK

We nemen alles door
en bepalen wie je bent

Wat gaat er al goed?
Wat gaat er nog niet goed?
Wat is er al?
Wat mist er nog?

Kortom, we gaan je klaarmaken om je werkgeversverhaal te gaan vertellen. Maar eerst brengen we de basis op orde. Ook gaan we in deze stap je verhaal maken. Wie ben je nou echt als werkgever en welke belofte kun je gaan maken naar je huidige en toekomstige personeel.

doelgroep

JE
STRATEGIE

Wie gaan we bereiken en hoe gaan
we ze benaderen?

Hoe bepaal je je doelgroep?
Wat vind de doelgroep belangrijk?
Hoe bepaal ik de strategie?
Wat gaan we ze vertellen?

Je doelgroep is belangrijk. Als we die kennen, weten we ook wat ze prikkelt en wat ze belangrijk vinden. Weten we dat dan kunnen we onze boodschap daar op aanpassen. Zo spreken we de doelgroep aan en is de kans groter dat we ze weten te bereiken.

roeptoeteren

JE VERHAAL VERTELLEN

We gaan alles tot leven brengen
in beeld, geluid en tekst

Hoe zet ik storytelling in?
Sterke vacatureteksten schrijven
Werkenbijsite in lijn brengen
Hoe zet ik social in?

Nu komt het leukste gedeelte. We gaan alles tot leven brengen. Je verhaal brengen we in beeld en zorgen ervoor dat mensen geraakt worden zodat we een blijvende herinnering achterlaten bij de doelgroep. Dit gaat zorgen voor
betere kandidaten.

Over mij

Na 5 jaar recruitment aan bureauzijde en een half jaar prutsen met beschermfolie op fietsen, heb ik de overstap gemaakt naar de schitterende wereld van Employer Branding en Arbeidsmarktcommunicatie. 

In totaal heb ik 6 jaar bij bureau’s gewerkt waar ik klanten heb mogen helpen zoals Defensie, A.S Watson (die van Kruidvat), Action, Hornbach, ziekenhuizen, ouderenzorginstellingen en MKB ondernemingen. 

Ik hielp deze klanten van begin tot einde. Ik heb meegeholpen EVP’s op te stellen, creatieve doorvertalingen te maken, copy te schrijven, werkenbij-sites te maken en campagnes op te zetten. Zo’n beetje alles dus.

En toen werd ik (bijna) 40 en bedacht ik me dat ik dit zelf ook allemaal wel kan. En nu help ik klanten op interim basis met alles op het gebied van Employer branding en arbeidsmarktcommunicatie. 

Ik ben er namelijk van overtuigd dat iedere werkgever zijn of haar verhaal moet vertellen. Zo bereik je werknemers die echt bij het bedrijf passen. Mensen die op hun plek zitten werken relaxter, bieden betere service en helpen je bedrijf verder. 

Dus zullen we je verhaal gaan vertellen?

Dit krijg je terug

Huur mij in en krijg:

Minder druk op recruitment
Betere kandidaten op je vacatures
Lachende hiring managers
Minder uitval van personeel
Lager verloop van werknemers

Klinkt goed? Neem contact op!

Overtuigd? Leuk! neem contact met mij op via onderstaand formulier en dan bespreken we de mogelijkheden. Elk traject is maatwerk namelijk. Uiteraard mag je ook bellen of mailen. Dat kan op 0638624813 of via kevin@kevinvanhouten.nl.

Ik zie er al naar uit! 

Ik neem contact op