Spreken
en Keynotes

AMC wat moet ik ermee?
Zo bereik je meer kandidaten

KEVIN VAN HOUTEN

Employer Branding is belangrijker dan marketing

In het verkopen van een pot pindakaas wordt meer tijd, geld en energie gestoken dan in het werven van mensen. En ik vind dat bizar. 

Als je dat geld en die energie nou zou steken in het aannemen van mensen die beter bij je bedrijf passen, dan wordt die pot pindakaas vanzelf beter verkocht. Want mensen die beter bij het bedrijf passen, werken harder, doen meer, geven betere service en zorgen voor blijere klanten. En zo wordt die pot pindakaas vanzelf beter verkocht. 

Maar hoe doe je dat nou? Waar begin je? En waar moet je aan denken? 

Ik neem je mee in de wondere wereld van Arbeidsmarkcommunicatie en Employer Branding en ga het je laten zien. 

Inspireren en prikkelen

Slechts 11% van de werkzame mensen is actief op zoek naar een baan. Bijna 50% is latent op zoek naar een baan. Die staan dus open voor een nieuwe werkgever, maar dan moeten ze wel geprikkeld worden. En weet je wat voor die prikkel kan zorgen? Employer branding en arbeidsmarktcommunicatie. Zet dat in voor je vacature en bereik een veel grotere doelgroep.

Iedereen weet dat als je meer producten wilt verkopen, je dan marketing inzet. Je vertelt over de voordelen van het product, welk probleem het oplost voor een klant of hoe het een klant zijn leven kan verbeteren. Bijna elk bedrijf doet dit. Het is bijna een nobrainer.

Aan de recruitment kant verkoop je eigenlijk ook iets. Een baan. Het gekke is, is dat we hier verwachten dat we dit zonder marketing kunnen doen. Zonder de voordelen te benoemen, zonder te laten waarom iemand nou bij jou zou moeten werken. Dat is toch raar? De stap om van werkgever te veranderen is er een waarbij heel veel emotie komt kijken. En toch denken heel veel mensen dat je dat met een vacature wel kunt wegnemen. Dat dat voldoende is. 

Ik ga je inspireren en prikkelen met een mooi verhaal over het vakgebied waar ik zo van ben gaan houden en je laten inzien dat je het echt nodig hebt. Dat het je verder gaat brengen. 

Als je iemand zoekt die een droge presentatie geeft met 80 sheets vol met tekst dan moet je helaas verder zoeken. Zo ben ik niet. Sorry alvast daarvoor. Zoek je iemand die een mooi verhaal vertelt vol met humor en anekdotes? Klik dan op de knop hieronder. 

Over mij

Na 5 jaar recruitment aan bureauzijde en een half jaar prutsen met beschermfolie op fietsen, heb ik de overstap gemaakt naar de schitterende wereld van Employer Branding en Arbeidsmarktcommunicatie. 

In totaal heb ik 6 jaar bij bureau’s gewerkt waar ik klanten heb mogen helpen zoals Defensie, A.S Watson (die van Kruidvat), Action, Hornbach, ziekenhuizen, ouderenzorginstellingen en MKB ondernemingen. 

Ik hielp deze klanten van begin tot einde. Ik heb meegeholpen EVP’s op te stellen, creatieve doorvertalingen te maken, copy te schrijven, werkenbij-sites te maken en campagnes op te zetten. Zo’n beetje alles dus.

En toen werd ik (bijna) 40 en bedacht ik me dat ik dit zelf ook allemaal wel kan. En nu help ik klanten op interim basis met alles op het gebied van Employer branding en arbeidsmarktcommunicatie. 

Maar nog leuker vind ik het om mijn kennis over te brengen op mensen. Vandaar dat ik het podium op klim. Ik merk namelijk dat veel mensen “iets” willen met EB en AMC, maar geen flauw idee hebben waar ze moeten beginnen. En daar wil ik verandering in brengen. 

Dit krijg je terug

Boek mij als spreker en dit krijg je ervoor terug:

Inspiratie
Getrainde lachspieren
Kennis over Employer Branding en Arbeidsmarktcommunicatie
Iets om over na te denken

Boek Kevin

Overtuigd? Leuk! Neem contact op met me.

Elke keynote heeft ander publiek, dus mijn verhaal is nooit helemaal hetzelfde. Laten we samen de mogelijkheden bespreken om mijn verhaal zo goed mogelijk af te stemmen op jouw publiek. 

Heb je toch nog redenen nodig om overtuigd te raken, of heb je vragen, bel mij dan. Dan beantwoord ik ze graag. Je kunt mij bereiken op 0638624813. Uiteraard mag je ook mailen naar kevin@kevinvanhouten.nl

Ik wil Kevin boeken