INCOMPANY
TRAINING

Begin dezelfde dag nog met het bereiken van meer kandidaten

De druk neemt toe

Je searcht je een ongeluk. Vacatures heb je via je multiposter uitgezet op alle jobboards. Op Linkedin en facebook heb je al meerdere keren gevraagd of iemand de juiste persoon is, of dat mensen misschien kandidaten kennen die voor je vacatures in aanmerking komen. De enige likes die je krijgt zijn van je collega’s en je ouders. Kandidaten levert het niet echt op.

Als laatste redmiddel heb je zelfs W&S en detacheringsbureau’s gebeld. Maar ook die hebben moeite met mensen te leveren en eerlijk gezegd schrik je je een rolberoerte van de fee’s die er gevraagd worden. Dat pas nooit in je budget.

Tegelijkertijd neemt de uitstroom toe. Het verloop wordt hoger. De druk op de business neemt toe, want als er minder mensen zijn, kan niet de service verleend worden waar de klant om vraagt. En dat betekent dat de omzet afvlakt. Of zelfs daalt.

Word recruiter zeiden ze, dat is leuk zeiden ze. Maar als er niemand reageert en mensen staan aan je bureau te zeuren, wordt het toch een stuk minder leuk. 

De oplossing!

Gelukkig is er een oplossing. Je verhaal vertellen. Je verhaal is marketing voor je vacatures. En dat is precies wat je nodig hebt. 

Iedereen weet dat als je meer producten wilt verkopen, je dan marketing inzet. Je vertelt over de voordelen van het product, welk probleem het oplost voor een klant of hoe het een klant zijn leven kan verbeteren. Bijna elk bedrijf doet dit. Het is bijna een nobrainer.

Aan de recruitment kant verkoop je eigenlijk ook iets. Een baan. Het gekke is, is dat we hier verwachten dat we dit zonder marketing kunnen doen. Zonder de voordelen te benoemen, zonder te laten waarom iemand nou bij jou zou moeten werken. Dat is toch raar? De stap om van werkgever te veranderen is er een waarbij heel veel emotie komt kijken. En toch denken heel veel mensen dat je dat met alleen een vacature wel kunt wegnemen. Dat dat voldoende is. 

Slechts 11% van de werkzame mensen is actief op zoek naar een baan. Bijna 50% is latent op zoek naar een baan. Die staan dus open voor een nieuwe werkgever, maar dan moeten ze wel geprikkeld worden. En weet je wat voor die prikkel kan zorgen? Employer branding en arbeidsmarktcommunicatie! Zet dat in voor je vacature en bereik een veel grotere doelgroep.

Ok, klinkt goed! Maar hoe doe ik dat dan? Waar moet ik beginnen? Hoe breng ik dat verhaal dan over? En hoe bereik ik de juiste mensen?

Allemaal steengoede vragen. En precies die ga je beantwoord krijgen in deze training. Ik ga er voor zorgen dat je dezelfde dag nog kunt starten met het bereiken van een grotere doelgroep, zodat die druk eindelijk afneemt. 

AMC WAT MOET IK ERMEE?

Dit ga je leren tijdens de training

Verhaal

JE
WERKGEVERSMERK

Wie ben je nou eigenlijk?

Wat is Employer Branding?
Opstellen EVP (werkgeversmerk)

doelgroep

JE
STRATEGIE

Wie gaan we bereiken en hoe?

Hoe bepaal je je doelgroep?
Wat vind de doelgroep belangrijk?
Hoe bepaal ik de strategie?

roeptoeteren

JE VERHAAL VERTELLEN

We gaan alles tot leven brengen

Hoe zet ik storytelling in?
Sterke vacatureteksten schrijven
Werkenbijsite in lijn brengen
Hoe zet ik social in?
Wat is employee advocacy?

Over mij

Na 5 jaar recruitment aan bureauzijde en een half jaar prutsen met beschermfolie op fietsen, heb ik de overstap gemaakt naar de schitterende wereld van Employer Branding en Arbeidsmarktcommunicatie. 

In totaal heb ik 6 jaar bij bureau’s gewerkt waar ik klanten heb mogen helpen zoals Defensie, A.S Watson (die van Kruidvat), Action, Hornbach, ziekenhuizen, ouderenzorginstellingen en MKB ondernemingen. 

Ik hielp deze klanten van begin tot einde. Ik heb meegeholpen EVP’s op te stellen, creatieve doorvertalingen te maken, copy te schrijven, werkenbij-sites te maken en campagnes op te zetten. Zo’n beetje alles dus.

En toen werd ik (bijna) 40 en bedacht ik me dat ik dit zelf ook allemaal wel kan. En nu help ik klanten op interim basis met alles op het gebied van Employer branding en arbeidsmarktcommunicatie. 

Maar nog leuker vind ik het om mijn kennis over te brengen op mensen. Vandaar dat ik deze training ontwikkeld heb. Ik merk namelijk dat veel mensen “iets” willen met EB en AMC, maar geen flauw idee hebben waar ze moeten beginnen. En dat ga ik je leren. 

Dit krijg je terug

Boek een training bij mij en dit krijg je ervoor terug:

Minder druk op recruitment
Een verrijking van je werkzaamheden
Betere kandidaten op je vacatures
Lachende hiring managers
Minder zeurende mensen aan je bureau.

Bestel nu, we zitten voor u klaar

Overtuigd? Leuk! Deze training kost:

 € 2.750,- euro (ex BTW)

Geen geld eigenlijk als je bedenkt wat het je allemaal op gaat leveren. Als je door arbeidsmarktcommunicatie 1 iemand aan kunt nemen die je niet via een bureau hoeft aan te nemen heb je het al dubbel en dwars terugverdiend!

In een dag worden jij (en je collega’s) klaargestoomd om aan de slag te gaan met Employer Branding en Arbeidsmarktcommunicatie. Zie het maar als een live Youtubetutorial. Maar dan een waar je niet je vragen hoeft te typen in de comments, maar ze gewoon direct kan stellen. Wel zo makkelijk. 

Schrijf je hieronder in. Je krijgt dan een bevestiging per mail toegestuurd. 

Heb je toch nog redenen nodig om overtuigd te raken, of heb je vragen, bel mij dan. Dan beantwoord ik ze graag. Je kunt mij bereiken op 0638624813. Uiteraard mag je ook mailen naar kevin@kevinvanhouten.nl

Ik schrijf mij in!